آقای مشاور اینها نظرات خودتان است یا جناب رئیس جمهور؟

باشگاه مخاطبان/سید حسن مدنی: آقای حسام الدین اشنا، مشاور رئیس جمهور اخیرا در مصاحبه با ماهنامه اندیشه پویا مطالبي را منعكس كرد كه خيلي از  آن جاي تامل و پاسخگوئي دارد لكن در اين متن فقط به قسمتي كه در خصوص هولوكاست و سياست خارجي است مي پردازم. ايشان در مطلبي كه سايت فرارو منعكس كرده اظهار داشته اند" تبدیل کردن هلوکاست به یک گفتمان و تحمیل هزینه ای سنگین برای کشور نتیجه اش قفل کردن کل روابط خارجی ایران با غرب بود... و من اصلا نمی توانم بروز چنین اتفاقی در سیاست خارجی خودمان را تصادفی بدانم"

قبل از وارد شدن به بحث در خصوص اظهارات آقاي مشاور توجه خوانندگان را به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص هولوكاست و سياست خارجي دولت آقاي احمدي نژادجلب مي نمايم.
 
"در يك کشورى کسى به افسانه‌ى هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان مى‌اندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثه‌ى پندارىِ تاریخى را انکار میکنى! حالا گیرم پندارى هم نباشد - واقعى باشد - خیلى خوب، انکار یک حادثه‌ى واقعىِ تاریخى مگر جرم است؟ اگر براى کسى روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّى در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسى اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محکومش میکنند"
۱8/۱۲/1390دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌
 
"غرب بویژه پس از سردمداری آمریکا، با ستمهای آشکار و رفتارهای بی منطق و استکبار و غرور بی حد و حصر، در جهان اسلام به یک ضد ارزش تبدیل شده است. رفتار آنان با مردم فلسطین و متقابلاً رفتار آنان با دولت خونخوار صهیونیست؛ موضع آنان در قبال اعتراف رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و متقابلاً موضع آنان در برابر استفاده غیرنظامی ایران از انرژی هسته‌ای؛ حمایت آنان از حمله‌ی نظامی بر لبنان و کمک تسلیحاتی و سیاسی به حمله کننده و متقابلاً ضدیت آنان با مدافعان جان برکف لبنانی؛ باجگیری دائمی آنان از دولتهای عربی و متقابلاً باج دهی همیشگی آنان به رژیم صهیونیستی؛ حمایت از اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلام و حتی افتراء و اهانت صریح بلندپایگان غربی ازقبیل پاپ به این آئین الهی و متقابلاً جرم شمردن تحقیق و تردید درباره‌ی هولوکاست و کیان صهیونیستی؛ حمله نظامی و کشتار و ویرانی در عراق و افغانستان بنام دمــــوکراسی، و متقابلاً توطئه بر ضد دولتهای منتخب مردمسالار در فلسطین و عراق و آمریکای لاتین و هر جای دیگری که عوامل آمریکا و صهیونیست بر سر کار نیامده باشند؛ غوغای مبارزه با تروریسم و متقابلاً گفت و گوی پنهانی و حتی کمک به تروریستهای جرّار در عراق و غیره..
این رفتارهای نامعقول و کین توزانه بر ملتهای مسلمان حجت را تمام کرده و به بیداری اسلامی کمک رسانده است."
08/۱۰/1390پیام رهبر معظم انقلاب بمناسبت کنگره عظیم حج
 
حال سوال اينجانب از آقاي مشاور رياست جمهوري اينست كه شما كه معترض آقاي احمدي نژاد هستيد كه چرا هولوكاست را به يك گفتمان تبديل كرده و باعث تحميل هزينه سنگين براي كشور و قفل كردن روابط خارجي ايران و غرب شده آيا به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص هولوكاست هم معترض هستيد؟ ومدعي هستيد كه باعث هزينه سنگين براي كشور شده است؟
ممكن است آقاي مشاور در جواب بگويند آقاي احمدي نژاد از منظر رياست جمهوري نبايد اين اظهارات را ميكردند در جواب بايد گفت اگر مقام معظم رهبري به صحبتهاي آقاي احمدي نژاد معترض بودند حداقل تذكري در اين خصوص ميدادند نه اينكه خودشان در مواقع مختلف همين مطالب را بفرمايند وحتي در كنگره حج نيز ، هولوكاست را مطرح كنند .
مقام معظم رهبري اگر به اظهارات آقای احمدي نژاد معترض بودند مثل پايان سفر آقای روحاني به نيويورك، كه بعضي از كارهاي انجام شده را نابجا خواندند،نسبت به كارها و گفتار آقای احمدي نژاد در خصوص سياست خارجي معترض ميشدند، لكن در هيچ يك از فرمايشات مقام معظم رهبري تاكنون ديده و شنيده نشده كه ايشان به سياست خارجي دکتر احمدي نژاد معترض شده باشند بلكه هميشه آن را تائيد فرموده اند.
"يك نكته اى ديگر هم كه در مورد اين دولت در طول اين هشت سال مورد نظرم بود و بارها هم به آن اشاره كردم، اين است كه اين دولت بحمدالله توانست شعارهاى انقلاب را سر دست بگيرد و به آنها افتخار كند و آنها را در جامعه مطرح كند .اين دولت اين شعارها را مطرح كرد، برجسته كرد، سر دست گرفت، به آنها افتخار كرد؛ در مجامع جهانى، احساس شرم از انگيزههاى انقلابى و از اهداف انقلابى و از شيوههاى انقلابى نكرد؛ اين خيلى كار بزرگى بود."
بیانات مقام معظم رهبري در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دهم
 
"از آنچه دولت ما انجام ميدهد و تلاشهاى ديپلماتيك و تحرّكى كه در اين زمينه ميكنند، حمايت ميكنيم. البتّه برخى از آنچه در سفر نيويورك پيش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لكن ما به هيئت ديپلماسى ملّت عزيزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبين هستيم؛"
بیانات مقام معظم رهبري در مراسم تحليف و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌۱۳/۰۷/1392
 
در پايان به آقاي مشاور یادآور می شوم، اظهاراتتان در جامعه به دليل سمت مشاوره ريیس جمهوري به معنی اين است كه رياست جمهور هم، اين نظرات شما را قبول دارند ،در صورتي كه جناب آقاي روحاني بارها فرموده اند كه تابع نظر رهبري هستند پس جناب آقاي آشنا شما كه مشاور رياست جمهوري هستيد اگر اظهاراتي مطرح ميكنيد كه مخالف نظرات رهبري است به سايتها و هر نشريه كه نظرات شما را منعكس مي كند بفرماييد ننويسند ،مشاور رياست جمهوري، چرا كه اين اظهارات شماست و رياست جمهوري با آن موافق نيستند.!!!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
حسام الدین اشنا, هالوکاست, احمدی نژاد, رهبر انقلاب, حسن روحانی, مشاور رئیس جمهور,
+ تاريخ پنج شنبه 5 دی 1392ساعت 22:4 نويسنده نفر |